“Maaaahaaaammmmm hoe laat is het?” Eén van de meest gestelde vragen hier in huis. Heel leuk hoor, maar ik ben toch echt geen sprekende klok, dus toen er onder de kerstboom een prachtig horloge voor Bentley lag waren we beide dolblij. De Tobi 2 van Little Tikes kwam op het juiste moment. Met alle toffe features is hij inmiddels onmisbaar bij Bentley. Tijd voor een review van de Little Tikes Tobi 2!

Little Tikes

Ik ken Little Tikes eigenlijk alleen maar van het buitenspeelgoed. Zo hebben we de piratenboot, de glijbaan en een schommel van dit merk in onze achtertuin. Aangezien dit speelgoed echt al 8 jaar alles doorstaat, had ik er alle vertrouwen in dat de Little Tikes Tobi 2 ook een geweldige aanwinst zou zijn.

Tobi 2

De Tobi 2 is een kindersmartwatch waarmee je foto’s kunt maken, spelletjes kunt spelen, je stappen kunt tellen en er zit een echte Robot in! De robot kun je onderhouden door hem zelfs eten en drinken te geven op je smartwatch. Hij heeft veel verschillende emoji’s en zelfs kleine armen en benen die soms eruit springen via de zijkant. Super grappig !

Eigen

Mijn telefoon ben ik vrij vaak kwijt. Ook al hebben ze hun eigen speelgoed, de spelletjes op mijn telefoon zijn soms toch wel erg aantrekkelijk om te spelen. Wanneer ik hem terug krijg vind ik ook standaard 50 foto’s in mijn galerij terug. Je weet wel, die van veel te dichtbij of van hele gekke objecten in huis. 10 foto’s van een sok, dat soort dingen. Om deze reden, vind ik het dus helemaal prima dat Bentley nu zijn eigen toestel heeft. We hebben hem dan ook goed uitgetest de laatste tijd!

Stoer

Bentley was door het dolle heen zo blij met de Tobi 2. “Woooowwww er zit zelfs een camera op” was zijn eerste reactie dan ook. Rood is zijn lievelingskleur (de laatste maanden) dus zelfs qua kleur zaten we veilig. Tijdens het kerst diner liep hij dan ook direct rond om zijn nieuwe speelgoed te showen. Hij nam van alles en iedereen foto’s en probeerde de spelletjes uit. Hij voelde zich zo stoer en groot met zijn eigen smartwatch.

Foto’s

Het maken van foto’s heb ik hem achteraf gezien niet eens uitgelegd. Hij is gewoon wat gaan intoetsen en plots stond hij daar ineens foto’s te maken als een pro. Het omgaan met de Tobi 2 wijst dan ook eigenlijk zichzelf wel. Het leukste vind ik dat er 2 camera’s opzitten. Zo kan hij leuke foto’s maken van zichzelf zonder al teveel moeite, maar ook van anderen. Dit allemaal zonder gek te doen met zijn horloge door hem af te doen en te richten o.i.d., nee hij kan gewoon om zijn pols blijven zitten. Ideaal! Was namelijk erg bang dat hij kapot zou gaan tijden het continu aan en uit.

Spelletjes

Je kunt verschillende spelletjes spelen. Toen we tijdens de kerstvakantie een paar dagen vertrokken naar Disneyland kwam Tobi 2 natuurlijk mee. In de auto begon hij al direct te spelen, met de Tobi 2 hoefde hij zich namelijk niet te vervelen. Eenmaal in Disney was het ideaal in de wachtrij. 30 minuten wachten? Geen probleem, er werden wat spelletjes gedaan /gekke foto’s genomen en hop ze kwamen de tijd prima door. Eén keer zag ik hem zelfs boksen, dat is blijkbaar ook een spel. Daarbij moet je dus echt boksen en dan speel je het spel tegen de Robot, enorm interactief dus en het brengt je in beweging. De batterij ging ook nog eens 2 volle dagen mee! Dat had ik dus niet verwacht. Ik had Bentley al gewaarschuwd dat hij snel leeg zal gaan als je er de hele dag mee in de weer bent.

Kenmerken

Aangezien de Tobi 2 ontzettend veel geweldige eigenschappen heeft, heb ik ze hieronder voor je opgesomd zodat het goed overzichtelijk is.
Vrolijke Smartwatch – De robot heeft meer dan 100 verschillende gezichtsuitdrukkingen.
Prachtige selfies – Er zitten 2 camera’s op deze smartwatch, een selfie camera en een gewone. Ruimte voor 3000 foto’s of 30 minuten voor video’s. Ook kunnen de foto’s nog bewerkt worden achteraf.
Lekker spelen – Er zitten veel verschillende spelletjes in, hersen-, arcade- en fitness-games om kinderen te vermaken en te laten bewegen en leren.
Kindvriendelijk – Kindvriendelijk touchscreen, lekker groot zodat ze alles goed kunnen zien. Ook zit er een speciale klip bij zodat je hem makkelijk mee kunt nemen.
Limiet – Als ouder kun je herinneringen instellen en een limiet voor de schermtijd.
Voor wie? – Het horloge is ter verkrijgen in roze en blauw en word aangeraden vanaf 6+

Op het moment van schrijven is de Tobi 2 enorm afgeprijsd, dus twijfel niet langer en sla snel je slag 😊.
* Wanneer je kind dol is op videos van zichzelf maken, de kleine vloggers van de toekomst, denk dan ook aan de regisseurscamera van Little Tikes. Deze 2 apparaten kunnen ook aan elkaar gekoppeld worden voor extra veel spelplezier!

Hebben jullie een smartwatch voor jullie kinderen, kennen jullie de Little Tikes Tobi 2 al?